TEKNİK ORGANİZASYON VE KAYIT

BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİLER


TEKNİK ORGANİZASYON VE KAYIT
 
 
 
AÇIKLAMALAR ................................................................................................................... iv


GĠRĠġ ....................................................................................................................................... 1

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1 .................................................................................................... 3

1. BĠYOMEDĠKAL TEKNĠK SERVĠSLERĠ .......................................................................... 3

1.1. Hastane Organizasyonu Ġçindeki Yeri .......................................................................... 3

1.2. Firma Organizasyonu Ġçindeki Yeri .............................................................................. 4

1.3. Teknik Servislerin Görevleri ......................................................................................... 5

1.4. Teknik Servis Elemanları .............................................................................................. 5

1.4.1. Mühendisler ........................................................................................................... 5

1.4.2. Teknikerler ............................................................................................................. 5

1.4.3. Teknisyenler .......................................................................................................... 6

1.5. Biyomedikal Teknisyenin Görevleri ............................................................................. 6

1.5.1. ĠĢ Planlamaları Yapmak ......................................................................................... 6

1.5.2. Cihaz Kayıtlarını Tutmak ...................................................................................... 6

1.5.3. Bakım Onarım Yapmak ......................................................................................... 6

1.5.4. Kalibrasyon Yapmak ............................................................................................. 6

1.5.5. Kalite Güvence ve Standardizasyon Kontrolü Yapmak ...................................... 12

1.5.6. Kullanıcı ve Personel ĠletiĢimi ............................................................................. 12

1.5.7. Kullanıcı Eğitimleri ............................................................................................. 12

UYGULAMA FAALĠYETĠ .............................................................................................. 13

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME .................................................................................... 16

ÖĞRENME FAALĠYETĠ-2 ................................................................................................... 17

2. TIBBĠ CĠHAZ YÖNETĠMĠ ................................................................................................ 17

2.1. Planlama Süreci .......................................................................................................... 17

2.2. ĠĢ Planının Hazırlanması ............................................................................................. 18

2.3. Planlamada Dikkat Edilecek Noktalar ........................................................................ 18

2.3.1. Yetki Görev Organizasyonları ............................................................................. 18

2.3.3. Montaj Planları .................................................................................................... 19

2.3.4. Söküm Planları .................................................................................................... 19

UYGULAMA FAALĠYETĠ .............................................................................................. 20

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME .................................................................................... 21

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–3 .................................................................................................. 22

3. TIBBĠ CĠHAZLARDA PERĠYODĠK BAKIM .................................................................. 22

3.1. Periyodik Bakım Sebepleri ......................................................................................... 22

3.2. Periyodik Bakım Zamanları ........................................................................................ 23

3.3. Periyodik Bakım Cetveli ve Periyodik Bakım Formu ................................................ 25

3.3.1. Periyodik Bakım Cetveli/Planı ve Periyodik Bakım Form Ġçeriği ...................... 26

3.3.2. Periyodik Bakım Cetveli/Planı ve Periyodik Bakım Form Örneği ...................... 28

UYGULAMA FAALĠYETĠ .............................................................................................. 31

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME .................................................................................... 33

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–4 .................................................................................................. 35

4. BĠYOMEDĠKAL CĠHAZLARIN DEPOLANMASI ......................................................... 35

4.1. Depolama Ortamları .................................................................................................... 35

4.2. Malzeme YerleĢtirme Biçimleri .................................................................................. 36

4.3. Depo Stok Kontrolü .................................................................................................... 36

4.3.1. Yedek Parça ile Ġlgili Bilgiler .............................................................................. 37


4.3.2. Yedek Parçanın Kullanım Sıklığı ........................................................................ 37

4.3.3. Stok OluĢturma ve Tamamlama .......................................................................... 37

4.3.4. Malzeme Miktar ve Mevcudiyetinin Kontrolü .................................................... 38

UYGULAMA FAALĠYETĠ .............................................................................................. 39

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME .................................................................................... 40

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–5 .................................................................................................. 41

5. TIBBĠ CĠHAZ ENVANTER ÇALIġMALARI.................................................................. 41

5.1. Uluslararası Cihaz Kod Sistemine Göre Etiketleme Yapmak ..................................... 42

5.2. Sicil Kayıtlarını Girmek .............................................................................................. 43

5.3. Barkodu Okuma .......................................................................................................... 45

UYGULAMA FAALĠYETĠ .............................................................................................. 48

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME .................................................................................... 49

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–6 .................................................................................................. 51

6. BĠYOMEDĠKAL CĠHAZ TUTANAKLARI ..................................................................... 51

6.1. Teslim Tutanağı (Malzeme Teslim FiĢi) ..................................................................... 51

6.2. Bakım-Onarım Talep Formu ....................................................................................... 52

6.3. Bakım SözleĢmesine Tabi Cihazlar Servis Takip Formu ........................................... 52

6.4. HEK Formu ................................................................................................................. 53

6.5. Garanti Belgesi ............................................................................................................ 53

UYGULAMA FAALĠYETĠ .............................................................................................. 60

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME .................................................................................... 61

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–7 .................................................................................................. 62

7. BĠYOMEDĠKAL CĠHAZLARDA ARġĠVLEME ............................................................. 62

7.1. ArĢivleme .................................................................................................................... 62

7.2. ArĢivleme Süreci ......................................................................................................... 62

7.3. ArĢivleme Yapılan Belge ÇeĢitleri ............................................................................. 63

7.3.1. Kurs Belgeleri ...................................................................................................... 63

7.3.2. Yetkili Temsilci Belgeleri.................................................................................... 63

7.3.3. Garanti Belgeleri .................................................................................................. 63

7.3.4. Yetkili Personel Belgeleri .................................................................................... 63

7.3.5. Kalite Kontrol Belgeleri ...................................................................................... 63

7.3.6. Son Kontrol ve Test Belgeleri ............................................................................. 63

7.3.7. Gümrük GiriĢ Belgeleri ....................................................................................... 64

7.3.8. Ġthalat Müsaade Belgeleri .................................................................................... 64

7.3.9. Kurs Taahhüt Belgeleri ........................................................................................ 64

7.3.10. Kullanıcı ve Servis Dokümanları ....................................................................... 64

7.3.11. Orijinal BroĢürler ............................................................................................... 64

7.3.12. Faturalar ............................................................................................................. 64

7.3.13. Yeterlilik Belgeleri ............................................................................................ 64

7.3.14. Referans Belgesi ................................................................................................ 64

7.3.15. Ġyi Ġmalat Uygulamaları Belgesi ........................................................................ 65

7.3.16. TSE Belgesi ....................................................................................................... 65

7.3.17. Ġrsaliyeler ........................................................................................................... 65

7.3.18. Teknik ġartnameler ............................................................................................ 65

7.4. ArĢivlemede Dikkat Edilecek Noktalar ...................................................................... 65

UYGULAMA FAALĠYETĠ .............................................................................................. 66
 
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME .................................................................................... 67


ÖĞRENME FAALĠYETĠ–8 .................................................................................................. 68

8. BĠYOMEDĠKAL CĠHAZLARIN TEKNĠK ġARTNAMELERĠ ....................................... 68

8.1. Teknik ġartname Hazırlanırken Uyulması Gereken Hususlar .................................... 68

8.2. Örnek Teknik ġartnameler .......................................................................................... 70

UYGULAMA FAALĠYETĠ .............................................................................................. 78

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME .................................................................................... 80

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–9 .................................................................................................. 81

9. PROFORMA FATURA ..................................................................................................... 81

9.1. Düzenlenme Nedeni .................................................................................................... 81

9.2. Proforma Faturada Bulunması Gereken Konular ........................................................ 81

UYGULAMA FAALĠYETĠ .............................................................................................. 83

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME .................................................................................... 85

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–10 ................................................................................................ 86

10. BĠYOMEDĠKAL CĠHAZLARIN BAKIM VE ONARIM MASRAFLARINI HESAPLAMA ....................................................................................................................... 86

UYGULAMA FAALĠYETĠ .............................................................................................. 90

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME .................................................................................... 91

MODÜL DEĞERLENDĠRME .............................................................................................. 92

CEVAP ANAHTARLARI ..................................................................................................... 96
 
LİNK

0 yorum: